Για κάθε εταιρεία έρχεται η ώρα που θα πρέπει να διαλέξει έναν σύμβουλο επιχειρήσεων και όσοι έχουν ασχοληθεί ξέρουν τη δυσκολία που έχει κάθε στέλεχος να διαλέξει τον σωστό σύμβουλο. Το consulting είναι κάτι απαιτητικό ακόμα και για φαινομενικά απλές υπηρεσίες.
Όπως σε όλες τις επιλογές, μετά από μελέτη των υποψηφίων καταλήγουμε σε μία shortlist, στην περίπτωση μας, δέκα συμβούλων που έχουν καλές πιθανότητες να είναι αυτό που ζητάμε.
Αν για παράδειγμα, το “πρόβλημα” μας είναι η διαφήμιση, μπορούμε να ελέγχουμε βίντεο, ή portfolio από προηγούμενα έργα που έχουν αναλάβει οι υποψήφιοι. Η ποιότητα των γραφικών, οι γραμματοσειρές, η αισθητική όλα φανερώνουν στοιχεία του υποψηφίου και κυρίως κατά πόσο υπάρχει εμπειρία.
Τα δύσκολα έρχονται μετά.
Άλλες εταιρείες συμβούλων είναι μεγάλες με περισσότερο πρεστίζ και χρήσιμες διασυνδέσεις στο χώρο. Αλλά μπορεί να έχουν μικρή εξειδίκευση. Άλλες εταιρείες συμβούλων μπορεί να είναι μικρές αλλά να έχουν καταπληκτικές ιδέες και να κάνουν θραύση σε ένα viral περιβάλλον όπως είναι το ίντερνετ.
Σπανίως μπορούμε να έχουμε τα καλά και των δύο κόσμων αλλά μπορούμε να ιεραρχήσουμε τα θέλω μας και να καταλήξουμε στους σύμβουλους επιχειρήσεων που μας ταιριάζουν καλύτερα.
Ας δούμε με ποια κριτήρια επιλέγουμε μια εταιρεία συμβουλών επιχειρήσεων
Το πρώτο κριτήριο είναι ποιος μπορεί να κάνει τη δουλειά. Είναι προφανές αλλά υπάρχουν μερικές παγίδες. Από τα πολλά portfolio και τα δείγματα προηγουμένων έργων είναι εύκολο να ξεχωρίσουμε αυτούς που δεν έχουν σχετική εμπειρία και να τους αποκλείσουμε.
Το θέμα είναι ότι από τους υπόλοιπους, οι περισσότεροι θα έχουν πάνω κάτω τις ίδιες ιδέες και την ίδια προσέγγιση όταν αυτό που χρειαζόμαστε στη σύγχρονη διαφήμιση και το σύγχρονο μάρκετινγκ είναι η ευελιξία και οι φρέσκες ιδέες.
Ιδανικά θα βρούμε μια ισορροπία μεταξύ εμπειρίας και πρωτοτυπίας ώστε να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Διαφορετικά θα πρέπει να ρωτήσουμε τον εαυτό μας τα εξής:
Ποιες είναι απαιτήσεις μας ποιότητα, ποσότητα, χρόνο και κόστος. Πολλές φορές, από την τελική shortlist η δουλειά θα πρέπει να δοθεί σε αυτό που θα μας δώσει την καλύτερη τιμή. Όχι τον πιο φτηνό. Τον πιο οικονομικό από τους “καλούς”.
Μπορεί να χρειαστεί να χωρίσουμε το έργο σε δύο κομμάτια, αν και συνήθως είναι καλό να μην το δώσουμε σε διαφορετικούς αλλά στον ίδιο σύμβουλο επιχειρήσεων με την εξής λογική: Πρώτα δίνουμε ένα μικρό κομμάτι του έργου, ώστε να τον δοκιμάσουμε και αν μείνουμε ευχαριστημένοι να περάσουμε και στην επόμενη φάση.
Το επόμενο είναι οι συστάσεις που έχει η κάθε εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων. Όλοι έχουν ωραία portfolio αλλά το πως κάνουν το έργο είναι αυτό που μετράει. Από τις συστάσεις ενός συμβούλου προσέχουμε να ελέγξουμε τις πιο πρόσφατες γιατί οι εταιρείες είναι σαν τους οργανισμούς, περνάνε από διάφορα στάδια.
Ταιριάζει, ο σύμβουλος επιχειρήσεων με τους δικούς μας υπαλλήλους. Σίγουρα θα πρέπει να φροντίσουμε να διαλέξουμε τους πιο συνεργάσιμους από τους δικούς μας. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι το consulting δεν είναι μόνο τεχνική υπόθεση είναι συνεργασία.
Σε κάθε περίπτωσης, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι ο σύμβουλος επιχειρήσεων μπορεί να διαχειριστεί τις δύσκολες καταστάσεις που θα προκύψουν αν του δώσουμε το έργο.